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A5 With Bltouch
Stefan Pe
Posts: 13Member
Hi, I have a huge problem with my A5. My BLtouch drives me crazy. I have the coustom firmeware on my board and on the LCD. now I have the BLtouch (anclaps) and he has also worked with UBL and the instructions from the wiki. Now the following happened I have problems with the Z offset I have not gotten in the handle. The printer was always something further above bed when I set him before. So I started from the beginning and have the same firmware on. Now the printer does the following. He goes on, the BLtouch lights up, then the pen goes up and down 2 times and if I would like to do it then he does that without the pen down and he would crash into the bed. I've already searched and made but I just can not find my mistake. I've tried to switch to bilinear then what does not work, somewhere there is the error and I can not find him. maybe someone can help me here ...... or had the same problem. translated with google
Greetings from Germany
stefan
stefan
Comments
Probably an error in the software config... did you choose the correct servo pin?
I do not really understand the other problem...
Merry Christmas *hicks*
https://www.3d-diy.de/tutorials/marlin-auto-bed-leveling-mit-ubl/
I am currently setting thios up myself, but I wonder:
Why do you save the grid in your starting GCODE? Should you not load it: G29 L1?
did you get the problem now fixed?
I just got my bltoch working but again.. I am fighting with the accuracy.
There are some points on the bed which are not accurate at all. Some areas are to low some slitly to high.
Cant find anything i am doing wrong.
Maybe its the Z-offset?
I think i have the same problem like Stefan
Danach nochmal G28 G1 Z0 dann nochmal den Abstand mit M851 Z... korregieren.
Bei Simplify3D hab ich den Wert des Nozzleabstandes im Bereich Gcode Globale Versätze noch mal bei Z als -... eingegeben. Den der Slicer beginnt bei Z0 was aber ja am Drucker 0.2 wäre.
Beginnt der Slicer den ersten Layer mit 0.2 was einen Gesammtabstand von 0.4 ergeben würde wäre der erste Layer in der Luft.
Willst du das Bett mit UBL leveln gibst du:
G28
G29 P1
G29 T
G29 S1
G29 F 5.00 oder was man als Fade Wert will
G29 A
M500
Mit UBL beginnt der skript mit
G28
G29 L1
G29 J
....
Mir G29 J tastet er mit in der Firmware hinterlegten 3 Punkten nochmal das Bett ab und legt das Mash auf diese Punkte. Man spart sich dadurch langes Leveln des Bettes.
Ich habe bei meinem BL-Touch einen 2K Metallkleber an die Spitze modeliert, dadurch macht ihm ein heißes Bett nichts aus. Ausserdem ist die Spitze dadurch eine Fläche von 3mm die sich aufs Bett legt.
Aber du kannst doch nicht einfach was an die spitze kleben jetzt musst du noch tiefer mit dem Offset gehen und ob das jetzt noch genau ist ??? und das zusätzliche Gewicht ....... naja das musst du schon selber wissen .
Wie oben beschrieben bin ich vom UBL weg .Bilinear ist doch besser weil er vor jedem druck genau das bed vermisst .Musste leider feststellen das das bed nicht da bleibt wo es hingehört mit den originalen federn .
grus stefan
Die Länge des Pins ist die selbe, nur jetzt hat er eine Fläche von 3mm, eine Spitze geht auf der Black Diamond Oberfläche nicht, da er wie beim IR Sensor mal in Raster und mal auf dem Raster misst. Eine Fläche misst immer das Raster auf max. Höhe.
Das sind ein paar mg., das packt der BLtouch ohne Probleme. Die Spitze ist nun nicht mehr warmverformbar.
Die Werte sind in einem glaubwürdigen Bereich, besser als beim IR sensor.
Mit UBL kannst du ebenfalls vor dem Druck das Bett vermessen, meiner Meinung nach braucht man das jedoch nicht.
Ein gespeichertes Mash mit dem 3 Punkt Abgleich vor jedem Druck reicht aus. Das Bett verzieht sich ziemlich gleich bei Wärme, nur die gesammte Fläche kann schief werden, deswegen der 3 Punkte Abgleich, geht einfach schneller.
Wie findest du die Genauigkeit des BLtoch? Hast du schon mal nach dem mashing auf verschiedenen Punkten des Bettes Z0 mit einer Fühlerlehre überprüft? Ich finde die Genauigkeit weit nicht so gut wie beim manual bed leveling.
Das liegt nicht an den Federn, das liegt an den orig. Knaufmuttern, das Gewinde ist da zu groß. Ich habe die gegen Vollmetall-Rändelmuttern gewechselt und minimal Kleber dran gemacht, sodass sich die Mutter nicht von alleine drehen kann. Mit der Hand ist das jedoch noch möglich.
UBL Mash was saved with a hot bed and nozzle, today loaded with the 3 point comparison G29 J
On the left side its one layer with 0.18 on the right its allready filling the lines together.
BLtouch is working very well but i modeled on the tip of it a 2K fluid metal flat tip what turns the sharp tip to a flat 3mm disk. Its light and form stabil because of the bed heat. It can be that you get in trouble of the sharp tip of the bltouch because of the black diamond plate which is gridy. (same problem was makes the IR probe unusable)
Just fill the offsets as accurate it gets in the BLtouch firmware setting and controll it with G28, G1 Z0, using M851 Z+/-...
The rest i wrote before. (only for UBL) for bilinear its like Stefan wrote.
I dont see the need to level every beginning of an print. With the UBL its faster to use a saved and checked mash and use G29 J to the G29 L1 saved mash. (3 Point saved in the firmware in a L form not diagonal because a diagonal point comparison can be diagonal oblique!!!!!)
ich bin neu im Forum.
READ: echo: Marlin bugfix 1.1.x.Marlin bugfix 1.1.x.
Und einen BLtouch Sensor für das ABL installiert.
Halterung: https://www.thingiverse.com/thing:2827340
Düse zu nah am Heizbett oder zu weiter Abstand.
M502 ; Reset settings to configuration defaults...
M500 ; ...and Save to EEPROM. Use this on a new install.
M501 ; Read back in the saved EEPROM.
M190 S65
G28 ; Home XYZ.
G29 P1 ; Do automated probing of the bed.
G29 P3 T ; Repeat until all mesh points are filled in.
G29 T ; View the Z compensation values.
G29 P6 C 0.0
G29 S1 ; Save UBL mesh points to EEPROM.
G29 F 10.0 ; Set Fade Height for correction at 10.0 mm.
G29 A ; Activate the UBL System.
Das Heizbett wird abgetastet und die Werte werden dann dazu verwendet, dass die Düse einen gleichmäßigen Abstand zum Heizbett hat.
Vielleicht hat ja jemand die gleiche Konfiguration BL Touch / Halter, S3d etc.. und könnte mir seine Firmware zusendenden.
Gruß Andi
I'm new to the forum.
I have a JGaurora A5 with Marlin firmware.
READ: echo: Marlin bugfix 1.1.x.Marlin bugfix 1.1.x.
And a BLtouch sensor for the ABL installed.
Holder: https: //www.thingiverse.com/thing: 2827340
If the heating bed is scanned with UBL I can see the bumps due to it's values (a trough in the middle about 0.1mm) I have the impression that these bumps are not compensated.
Nozzle too close to the heating bed or too far away.
Startscript UBL Simpify3D
M502; Reset settings to configuration defaults ...
M500; ... and Save to EEPROM. Use this on a new install.
M501; Read back in the saved EEPROM.
M190 S65
G28; Home XYZ.
G29 P1; Do automated probing of the bed.
G29 P3 T; Repeat until all mesh points are filled in.
G29 T; View the Z compensation values.
G29 P6 C 0.0
G29 S1; Save UBL mesh points to EEPROM.
G29 F 10.0; Set fade height for correction at 10.0 mm.
G29 A; Activate the UBL system.
If I change the mesh offset G29 P6 C x.x only the whole mesh is shifted.
I measured the Z offset and also entered in the firmware.
I understood the futuion from UBL that way.
The heating bed is scanned and the values are then used so that the nozzle is evenly spaced from the heating bed.
I've read that it works, but somehow I'm stuck.
Maybe someone has the same configuration BL Touch / Holder, S3d ect. and could send me his frimware.
Greeting Andi
Du brauchst nicht vor jedem druck komplett leveln.
Führe mit Pronterface dein skript so aus wie du es geschrieben hast und beende es mit M500, das fehlt bei deinem skript.
In SP3D schreibst du dann G28, G29 L1 und G29 J.
Damit funktionierts mal. Falls dir das nicht genügt kannst du immer noch auf ständiges komplettes leveln umsteigen. Persönlich level ich nur komplett neu wenn was nicht passt oder ich den Drucker umstelle oder aufmache.
So a mashing is need much more often that i thought.
In case you use UBL set this at the slicers beginning script. In my SP3D the slicer is heating up without the need to add it to the script. So its:
G28
G29 P1
G29 P3 T
G29 T
G29 S1
G29 F 5.00 (or how high you want)
G29 A
M500
.... and the followed start script without G28!
And nothing more is need. No need for M502, it would reset all saved settings you may made.
Howdy, Stranger!
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